Zorluk seviyesi   Kolay

yer  Qom, Qom (Iran)

اردوی میهمانی شهیدان به مناطق جنوب هر سال در هیات محبین قم برگزار می شود
این اردو باهمه اردوهایی که به مقصد مناطق جنوب برگزار می شود تفاوت دارد
هدف این اردو دیدن مناطق نیست بلکه ارتباط معنوی با شهیدان است لذا برنامه های این اردو هم با همه اردوها منفاوت است
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، آخرین مکانی که زیارت کردیم شلمچه بود شلمچه یادآور سخت ترین و بزرگترین عملیات دفاع مقدس یعنی کربلای پنج است در این عملیات تمام نیروی جنگی ایران در برابر تمام قدرت نظامی عراق قرار گرفت اگر عراقیها در این عملیات از سلاح شیمیایی استفاده نمیکردند، شهر بصره به تصرف سپاه اسلام در می آمد و شکست عراق حتمی بود اما تقدیر الهی این نبود
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، بعد از حرکت از پادگان دژ به اروندکنار آمدیم اینجا محلی است که رزمندگان اسلام از عرض رودخانه اروند عبور کردند و در آن سوی رودخانه شهر فاو را تصرف کردند عملیات والفجر هشت یکی از شاهکارهای دوران دفاع مقدس بود کارشناسان نظامی عراق گفته بودند ایرانی ها هیچگاه نخواهند توانست از اروند عبور کنند
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، برای سومین شب اقامت اردو به پادگان دژ آمدیم پادگان دژ در ایام نوروز که اردوهای راهیان نور راهی سرزمین خوزستان میشوند، یکی از محلهای اصلی پشتیبانی اردوهاست
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، بعد از زیارت حرم شهدای هویزه به طلاییه آمدیم به علت خاکی بودن قسمتی از مسیر 100 کیلومتری اردوگاه حمیدیه تا طلاییه 4 ساعت در راه بودیم در طلاییه یکی از مهمترین و سخت ترین عملیاتهای دفاع مقدس یعنی عملیات خیبر انجام شد در این منطقه شهدای زیادی به شهادت رسیدند فاتح خیبر شهید همت در این منطقه به شهادت رسید
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، برای اقامت شب دوم به اردوگاه دهکده آمدیم این اردوگاه متعلق به آموزش و پرورش است و مکان سرسبز و با صفایی است
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، بعد از زیارت مشهد شهید چمران به مزار شهدای هویزه آمدیم اینجا سند مظلومیت شهید علم الهدی و یارانش در برابر خیانتهای بنی صدر است
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، بعد از زیارت قتلگاه فکه به دهلاویه آمدیم شهادت هنر مردان خداست این جمله معروف امام خمینی در رثای شهید چمران است
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، بعد از زیارت شهدای چزابه به فکه آمدیم فکه سرزمینی است که به خاطر شکست عملیاتهای انجام شده، شهدای بسیاری در آن به شهادت رسیدند راوی فتح،سید شهیدان اهل قلم در این مکان مقدس به شهادت رسید
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، اولین مکانی که در روز دوم اردو زیارت کردیم مزار شهدای گمنام چزابه بود تنگه چزابه یکی از محلهای ورود ارتش متجاوز بعثی به خاک میهن اسلامی بود در طول دفاع مقدس نبردهای سختی در این مکان درگرفت و چزابه یکی از مناطق عملیاتی بود که شهدای زیادی در آن به شهادت رسیدند
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، بعد از زیارت یادمان شهدای شرهانی به پادگان میشداغ آمدیم در این پادگان برنامه رزم شب اجرا شد که بسیار جالب بود شب اول اردو را در این پادگان اقامت کردیم
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، به شرهانی آمدیم شرهانی مکان غریب و دور افتاده ای است که که در دوران دفاع مقدس نبردهای سختی با دشمن بعثی در این منطقه درگرفت خشکی و کویری بودن منطقه عجیب بود
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، بعد از شرکت در راهپیمایی 22بهمن و زیارت سبز قبا به پادگان زین الدین آمدیم این پادگان متعلق به لشگر علی بن ابیطالب است و در دوران دفاع مقدس محل استقرار لشگر بود
در اردوی مهمانی شهیدان بعد از شرکت در راهپیمایی 22 بهمن برای اقامه نماز جماعت ظهر به حرم سبز قبا آمدیم
در روز 22 بهمن 87 با اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت قم به دزفول آمدیم تا در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، قرار بود در اولین برنامه اردو به حسینیه تخریب در پادگان دوکوهه برویم اما به علت کمبود وقت و به خاطر شرکت در راهپیمایی 22 بهمن سوار اتوبوسها شدیم و به دزفول رفتیم
حسینیه تخریب یکی از محلهای به یادگار مانده از دفاع مقدس است که خاطرات زیادی از شهدا با خود دارد
در اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت، سفر را از قم با قطار آغاز کردیم صبح زود به ایستگاه دوکوهه رسیدیم و در این ایستگاه از قطار پیاده شدیم و تا پادگان دوکوهه پیاده روی کردیم
اردوی مهمانی شهیدان هیات محبین اهل بیت قم هر ساله برگزار میشود تا کنون 20 سال است که این اردو برگزار شده است برای اطلاعات بیشتر به سایت هیات محبین اهل بیت به آدرس www.mohebbin.net مراجعه کنید