• Fotoğraf SOSAN SORKHAB

Uploaded 31 Mart 2018 Cumartesi

Recorded Mart 2018

14 kere bakıldı , 0 kere indirildi

yer  Par Khadījeh, Khuzestan (Iran)

روستای سوسن سرخاب در شمال خوزستان و از توابع شهرستان اندیکا قرار دارد .
برای رسیدن به این روستا از جاده های باریک پیچ در پیچ و گردنه ها و چند تونل گذر خواهید کرد.
در انتهای شهر ایذه به سمت مسجد سلیمان ، وارده یک جاده فرعی به سمت روستای پیان (یا به محلی پیون) می شوید از این روستا به سمت سد شهید عباسپور یا همان کارون یک مسیر خود را ادامه می دهیم تا به سد برسیم با توجه به مسیر پر پیچ و خم این جاده برای رسیدن به سد بیش از یک ساعت زمان لازم خواهید داشت. با اخد مجوز از ورودی سد شهید عباسپور می توانید از تاج سد دیدن کنید.
پس از سد به سمت روستای کوشک و مسیر را به سمت منطقه چلو ، دشت زیبای شیمبار ادامه داده تا به این روستا در انتهای یک دره برسیم ارتفاع روستا حدود 700 متر از سطح دریاست و آب چشمه این روستای از تامین کنندگان آب پشت سد کارون یک می باشد، پروش ماهی با آب این چشمه وجود دارد و مناظر بکر و زیبایی را در کل مسیر مشاهده نمود
براساس گفتگو با ساکنین روستا نام سوسن سرخاب از جد پدری و مادری ساکنین روستا گرفته شده است .
با توجه به نوع منطقه، در طول روز هوا بسیار گرم می شود بنابراین در ابتدای صبح تا حداکثر 10 صبح و بعداظهر ها از 5 عصر به بعد هوا بسیار مطبوع و زیبایی های منطقه بیشتر نمایان می‌گردد ، در صورتیکه خوش شانس باشید و هوا ابری همراه با بارش پراکنده باشد منطقه بسیار رویایی خواهد شد.
پس از از این روستا می توانید مسیر خود را به سمت بازفت ادامه داده و پس از عبور از صمصامی به منطقه کوهرنگ برسید از روستا سوس سرخاب تا کوهرنگ حدود 2 الی 3 ساعت زمان لازم است .
روستاهای مسیر از جمله کوشک – چلو – بازفت مناسب برای شب مانی خانوادگی (درحد استفاده از مدارس ) می باشد و در طول مسیر مکانهای مناسب برای طبیعت گردان و کوهنوردان وجود دارد