Hareket süresi  4 saat 15 dakika

2,9
5,7

361 kere bakıldı , 23 kere indirildi

yakınında: Camprodon, Catalunya (España)

Sentir el soroll de l’aigua baixant per les fonts del Botàs i Sant Patllari, veure l’espectacular vista panoràmica tot respirant l’aire pur de les muntanyes a l’Ermita de Sant Antoni i flairar l’olor de la natura dels prats i Aurons monumentals en el Santuari del Remei, és un pessic del que hem gaudit a la nostra ruta d’avui al voltants de Camprodón.

En aquesta ruta hem vist:
-La Mare de la Font
- L'Auró monumental del Remei
- L'Auró tombat del Remei
- Llac del parc de la Mare de Déu de la font

Nota: En el tram de baixada entre Sant Antoni i El Remei, el GPS a fallat i la ruta està dibuixada a trams, de totes maneres el camí està molt ben traçat

La Mare de la Font

El conjunt resulta escaient i fàcil d’accedir-hi ja que hi ha suficient espai per a l’estacionament de vehicles. Aquest fet i l’abundància de la font, fa que molta gent vagi a buscar encara ara aigua per emportar-se cap a casa en grans quantitats i sigui un lloc per fer picni, per entendre’ns, el que abans es deia anar a menjar a la font. La Mare de la Font és un nom, que es dona a un manantial de gran caudal que abasteix una o altres fonts.

La Font Nova

Situada a la part alta del Passeig de la Font Nova. Aquest passeig és una obra del final del segle XIX i el seu traçat va des de l'antic Casal fins a la Font Nova. En aquest passeig predominen essencialment els castanyers d'Índies. Per una banda està flanquejat pel costat esquerre del riu Ritort i a l'altra per tres importants edificis inventariats: el Casal, Can Torrent i Ca n'Oliveda. La Font Nova que es troba al final del passeig és obra de l'arquitecte Josep Alemany.

Can Pascal

Font del Botàs

L’antic Botàs estava situat dins del recinte de Can Pascal. El botàs era una antiga reserva d’aigua que existia en moltes cases de pagès. Servia per controlar l’aigua de regar de les closes de llocs planers, que a Camprodon no són gaires. En aquest cas l’aigua procedia del Ritortell, la riera que arranca del Clot del Massot. Un sistema de comportes derivava part de l’aigua cap al botàs indicat. La font es va acabar l’any 1990 i va ésser inagurada per Jordi Pujol, aleshores president de la Generalitat, una tarda d’estiu d’aquell any. A la vora de la font, camí amunt hi ha una petita cova artificial possiblement resultat d’alguna recerca de minerals en dates llunyanes, al fons de la qual hi ha una imatge en pedra blanca de la Mare de Déu, en la què és molt freqüent veure-hi llànties enceses i flors que hi dipositen els devots i els vianants. En aquesta i altres fonts, a l’estiu, el mossèn , ha incorporat, amb gran encert, unes visites de pregària que siginifiquen l’estimació per la Natura amb reflexions religioses. https://turismecamprodon.wordpress.com/la-font-del-botas/

Cova de la Mare de Déu

Golf de Camprodón

Camp de golf en Camprodon A pocs metres del centre urbà de Camprodon, a l´alta vall del Ter, en ple cor del Pirineu i molt a la vora de França, s´estén el Club de .Golf Camprodon, inaugurat l'any 1990 i dissenyat per Vidaor, Sardà & Saenger.

Font de Sant Patllari

La font està situada en un indret especialment recollit. En una pedra de forma de llosa dreta hi llegim la poesia immortal d’en Joan Maragall, Les Muntanyes. Antigament el patró de la Vila era Sant Víctor, ara el dia de la festa Major de Camprodon 21 de juny, també festa de Sant Lluis, el dia més llarg de l’any, el solstici d’estiu. No obstant la festa té un ingredient que no pot faltar i és l’anada a la Font en què s’hi fa un dinar de germandor, la festa acaba amb molta gresca i el jovent baixa de la font al poble mullant-se en el torrent i acabant sota el Pont Nou en el mateix Ter. Tot això amb la música antiga que vindria a ser l’himne de Camprodon, la qual és una música per a ballades en les festes dels carrers que comença d’una forma més tranquil.la i es va engrescant sobre la marxa acabant amb un galop desenfrenat enmig de l’eufòria general. Al final és una gran cursa esbojarrada, a veure si van més depresa els músics o els balladors… És sens dubte la font més estimada pels camprodonins, ja que a més de la seva magnífica implantació paisatgística representa la identitat del poble tal com pot representar-la el Pont o el Monestir. https://turismecamprodon.wordpress.com/la-font-de-sant-patllari/

Golf de Camprodón i Mas El Grau al fons

Torrent de La Pedrera

Sant Antoni

L’ermita de Sant Antoni de Camprodon o de Freixenet es troba al cim de la muntanya homònima a 1.361 metres. L'actual capella substitueix la que s'havia edificat l'any 1679 al puig de Sant Antoni Vell essent destruïda pels francesos a l'ocupació de Camprodon entre els anys 1689 i 1692. Entre l'any 1700 i el 1702 s'edificà la nova capella dalt de la muntanya de Sant Antoni. Des de llavors ha estat destruïda per llamps diverses vegades. El 1936 fou cremada en part. L’any 1860 es va esquerdar tota la volta i fou restaurada per iniciativa de l'ajuntament de Camprodon i reformada de nou a la dècada dels vuitanta per la gent del poble.  L’associació Els amics de Sant Antoni han habilitat l'ermita i els afores, per la qual cosa s'hi pot dormir i fer trobades per menjar. Les vistes que podem contemplar des d’aquest punt son excepcionals tant a la vessant ripollesa com a la garrotxina. https://caminantpelripolles.blogspot.com/2018/04/sant-antoni-de-camprodon.html

Pla de Bonaire

Panoràmica sobre la Vall de Sant Pau de Seguries

Vista sobre el Santuari del Remei

Santuari del Remei

Creixenturri  És l'església parroquial del veïnat de Creixenturri del municipi de Camprodon. Originàriament (930) el lloc era ocupat per l'església romànica de Sant Cristòfol de Creixenturri, transformada als segles XIV i XV, després dels terratrèmols. Reformada contínuament durant el segle XIX (1815 altar i 1843-49 absis i creuer). A finals de segle es fan reformes sota la direcció d'Antoni Masmitjà fins a configurar-la tal com avui la coneixem. El temps passat registrava gran afluència de malalts i penitents per les curacions de la Verge del "Forat" S'hi celebra missa per l'aplec del Remei, el segon diumenge d'octubre A pocs metres de la seva façana nord hi trobem un arbre monumental catalogat, l'Auró del Remei. https://ca.wikipedia.org/wiki/El_Remei_de_Creixenturri

Auró monumental catalogat i Auró tombat

L'Auró del Remei (Acer campestre) és un arbre que es troba al municipi de Camprodon (Ripollès). Alçada total : 18,00 m. Volt de canó : 3,22 m. Capçada mitjana : 18,70 m. La base de tronc de l'arbre és eixamplada i s'endinsa a terra talment com dits. A 1,8-3 m el tronc es divideix en 2-3 besses unides, té una branca horitzontal a 1,8 m direcció nord. Catalogat com MA-31.039.01 Situat al límit del prat del costat nord del Santuari del Remei, veïnat de Creixenturri. Carme de Visa-Sitjar i de Sitjar li dedicà un vers:   «   "Ai gran arbre cansat, els anys i anys que han passat, en mig de fortes ventades, de terribles xafegades, la forta erosió del teu niu, el sol calent a l'estiu, i a l'hivern el fred intents. Per esculpir a consciència, eixa gran magnificència, que s'ha format amb el temps."   Davant del Remei també creix l'Auró Tombat amb 7 branques que neixen a 1,3 m seguint l'eix del tronc des del marge i pugen verticals.

Llac del parc de la Mare de la Font

El llac rodó presenta a l’hivern quan arribem a 8 o 10 graus sota zero, la superfície totalment glaçada i el jovent ho aprofita per anar-hi a patinar.