Hareket süresi  3 saat 30 dakika

2,7
5,3

1079 kere bakıldı , 46 kere indirildi

yakınında: Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

Avui hem començat la ruta degustant la decrepitud del nostre patrimoni industrial català a la ruinosa Colònia Llaudet, per seguir posant en evidència les poques ganes d'assumir responsabilitats dels qui els pertocaria, tot passant per la prohibida, però segura, palanca de fusta sobre el Ter.
A la Batllia i a Can Janpere ens hem adonat com aquestes majestuoses masies fan les delicies de uns quants pixapins estressats. Un troç més enllà hem admirat el salt del Matalatosca, un dels salts d'aigua més emblemàtics, misteriosos i embruixats de les comarques gironines.
Com si fóssim vagonetes de carbó sortides d'Ogassa hem fet l'entrada a la comptal vila de Sant Joan les Abadesses on l'esbelt pont vell ens ha endinsat al perfecte romànic esculpit a les absis dels monestirs santjoanecs.
Des d'aquí, en fatigosa processó hem pujat a la venerada ermita de Sant Antoni, fent prèvia estació a l'oratori de la Verge de Lurdes i al petit oratori de Sant Antoni.
Ja només ens ha quedat la ràpida baixada per una fageda, barrejada amb avellaners I roures,fins el punt d'inici d'aquesta singular circular.

Colònia Llaudet

Gorg i salt de Malatosca o de les Bruixes

Ruta del ferro

Fotoğraf

Alberg de la ruta del ferro i el parc de l'estació

El pont vell

• Fotoğraf: peremagria

peremagria 13.Ağu.2020

Bu rotayı takip ettim  Daha fazlasını göster

La colla de Bescanó "A Toc de Pito", hem fet una fresca caminada per l'entorn de St. Joan de les Abadesses, on la verdor i els dolls d'aigua inusuals a mitjans d'agost, ens han acompanyat a llocs impressionants per la seva bellesa, com el salt i gorg de Malatosca i la pujada a St. Antoni, després de travessar la ben cuidada i neta població. No oblidarem la travessa del Ter per la passera penjada i basculant tal vegada no apte per a persones amb vertigen, però si pels que busquem sempre alguna emoció a les rutes.
    Podeu veure un reportatge en aquest enllaç:

• Fotoğraf: Gilter

Gilter 13.Ağu.2020

Bu rotayı takip ettim  Daha fazlasını göster

Una ruta molt tranquila
    Llàstima que la passera sobre el Ter digui prohibit el pas i no sota le vostre resposibilitat passeu de un en un
    11 cables de Acer de 12 mm aguanten molt
    Crec que es molt segur (sense fer tonteries)
    Es trist que el camí del gorg de la Malatosca se hagi tencat per culpa de uns brètols
    La pujada a Sant Antoni molt maca

• Fotoğraf: iban abellana

iban abellana 26.Ağu.2020

Q tal esta ara Per fer aquesta ruta?

• Fotoğraf: arimanyjoan

arimanyjoan 26.Ağu.2020

En aquest moment, l'accés al gorg de la Malatosca està tancat per l'Ajuntament. Sembla que a partir de setembre el tornaran obrir. Val la pena anar-hi!