Moving time  2 saat 36 dakika

3,3
6,6

58 kere bakıldı , 7 kere indirildi

yer Cantallops, Catalunya (España)

Primer cop que vaig cap a aquest indret. Havia sentit parlar del Crestabocs però fins avui mai havia sentit cap interéas especial per pujar-hi fins que aquesta setmana m’ha arribat la revista “Descobrir” de novembre on hi figura una caminada que, tant per distància com pel temps estimat per fer-la, m’ha semblat que encaixava amb les meves possibilitats d’aquest diumenge electoral del 10 de novembre del 2019. Vaig començar a cercar informació a Wikiloc fins que vaig localitzar una ruta feta per TotNatura que passava pels mateixos indrets que els que figuraven al Descobrir.

La ruta comença i acaba al poble de Cantallops, situat a la N-340. En general caminarem ( veure les fotografies) per pistes en molt bon estat. La caminada doncs es molt senzilla de fer, tret de la pujada al Cresabocs. Aquesta comença una mica més enllà de l’urbanització de la Muntanya Rodona que haurem rodejat. L’aspecte del camí canvia al començar a pujar, de manera que de la pista fàcil es passa a una pista amb molta pedra i un fort desnivell ( es superen 200 metres en 1,1 km). Es fa dura la pujada però es pot fer bastant ràpid, esbufegant aixó si. Quan le pendent ja s’havia suavitzat una mica he vist uns fita molt grossa a la meva dreta que em dirigia cap a un petit corriol que anava sobre pedra. He abandonat la ruta que portava i he decidit entrar en aquest corriol atés que el Crestabocs semblava molt proper. Tot ea pedra però cada pocs metres hi ha pedres que et permeten anar progressant fins que et trobes sota mateix del pic rocallós del Crestabocs. La visió del cim des de la seva base es moooolt bonica. Només per això ja es justifica aquesta excursió. Arribats al cim es tenen unes vistes excepcionals del Penedès, de Montserrat, de l’Obac, del Montseny nevat avui,.... Magnific aquest cim.

A prop hi ha el Turó de les Mentides. Havia llegit que era d’accés difícil a causa de la vegetació que talla els accessos, a més de que sembla que el cim no té cap mena de visibilitat. No he estat capaç de trobar cap punt d’accés pel que he continuat el meu camí carenejant per la Serra de Riés. En aquesta serra sembla que hi van haver combats durant la Guerra Civil espanyola. Fa una anys es trobaren fosses comunes en aquesta serra així com algunes restes dels combats. A tall d’homenatge dels combatents republicants que van morir en aquesta serra s’hi ha posat una placa, placa que he marcat en un dels waypoints de la ruta. En aquesta zona es camina per una pista molt ample que no presenta cap problema tècnic més enllà d’algún tram en que la pendent de baixada es bastant forta. Normalment es camina envoltat d’arbres pel que les panoràmiques son escasses. Hi ha algún punt però, marcat també com a waypoint, en que les vistes son molt àmplies de la Serra de l’Ordal, del Garraf, de la plana penedesenca, etc.

La ruta canvia a partir del moment en que s’arriba al pont per on passa la BV-2411. Des d’aquí es baixa cap a la llera d’uns torrents que ens acosten cap a Cantallops. Es el tram una mica més avorrit, tret d’algún tram farcit de vegetació i humit que es molt agradable de fer.

En resum una bonica caminada
ağaç

Hort de palossantos

Curiós. Mai havia vist un hort plé d’arbres d’aquests

Pista esquerra

Agafo la pista que va per l’squerra
manzara

A la primera fotografia s’hi veu el Crestabocs

Pista

ağaç

Cireres de pastor

manzara

La zona en que es veuen roques entre esl arbres es la del cim del Crestabocs

He girat a la dreta

Vinyes

Vistes

Camí en aquesta zona

Aquí giro a la dreta

Agafo. Camí de l’esquerra i començo a pujar

Bilişim

Tipus de camí pel que pujo

Una mica més pla. Pal de la bandera del Crestabocs al fons

Kavşak

Les fites em marquen el corriol que surt a la dreta

manzara

Estic al peu del Crestabocs. A la tercera fotografia es veu el corriol que puja al cim

zirve

Cim i panoràmiques des del Crestabocs

Un cim molt bonic. A la cinquena fotografia es veu la caixeta a on es pot signar i deixar constància de que s’ha aconseguit el com

Veig una fita

He deixat el cim del Crestabocs per entrar en un corriol molt estret que va pel mig del bosc. Aquí veig una fita ( tercera fotografía) que em confirma que hi ha camí

Segueixo les fites.

A la segona fotografia es veuen fites que venen de més avall. Sembla doncs que aquí conflueixen el corriol que segueixo i un que puja
Kavşak

Dreta enllaço amb corriol el que es més ample i senzill

Bilişim

Veig una fita a la dreta.

Entro al corriol que em queda a la dreta per veure si em porta al Turó de les Mentides però em sembla que tira avall i no amunt pel que decideixo anar de nou cap el corriol que anava seguint fins abans de trobar aquet trencall

Torno a entrar en una pista molt ample

Dağ geçidi

Coll d’Estelles

Memorial als soldats republicants

manzara

Pista que segueixo i vistes des d’aquest punt

A la Tercera foto es veu la Morella al fons

Molt bones vistes

Estic dalt d’un petit turó que té molt bones vistes de la zona

Vistes

Building of interest

Una masia espectacular a la meva dreta

Pont i cami que agafaré

Kavşak

Estic a tocar del pont i agafo corriol a mà dreta

Camí que estic seguint

fotoğraf

Son abrics?

Racó maco i humit

Kavşak

Aquí continuo recte i giro cap a l’esquerra a l’altura de la senyal