• Fotoğraf Etnoborda Trekking Ruta 4 Calvinya-Anserall-Sant Serni-La Seu- Calvinya

Zorluk seviyesi   Orta zorlukta

süre  3 saat 18 dakika

Koordinat sayısı 691

Uploaded 30 Nisan 2015 Perşembe

Recorded Nisan 2015

2,9
5,8

495 kere bakıldı , 5 kere indirildi

yer  Calbinyà, Catalunya (España)

Josep Mª Troguet de Cal Serni de Calvinyà, en el seu magnífic llibre “Guia de Calvinyà I el seu entorn” ens descriu aquesta ruta de forma esplèndida.

LA BAIXADA DEL CAMÍ RAL

“Si ens ve de gust fer una excursió, a peu, amb cavall o bicicleta,I disposem d'un parell d'hores podem prendre la carretera de baixada fins al campanar de Sant Margarida. Abandonarem la carretera asfaltada, per seguir un corriol que enllaça amb una pista que bai.xa en direcció oest.
La deixarem per agafar un aaltre corriol que, després d'un seguit de revolts i amb una baixada rapida, ens porta al rec de Santa Llúcia. Aquest és l'antic camí ral que anava al poble d'Anserall. En creuar el rec, i entre el marge dels dos prats, arribarem a un edifici amb un transformador de llum a la vora la carretera general. Travessarem la general que va a Andorra i baixarem cap al pont que va al poble d'Anserall.
En arribar a Anserall, valdria la pena de creuar tot el poble i visitar el monestir de Sant Serni de Tavermoles. La descripció, la importància i els detalls del monument ja els heu pogut llegir més amunt.
Tomant enrere, a l'altre costat del pont d'Anserall, enllaçarem amb el GR-7. Seguirem pel camí ral d'Andorra, una antiga via romana, fins al mas de Sant Esteve.
Si continuem pel mateix camí passarem pel costat de les ruines de l'església romanica de Sant Esteve del Pont.
Sense abandonar les marques del GR-7 seguim, tot creuant e l torren t dels Cortals fins a la carretera nacional. En arribar a aquest p unt, e n s podem desplaçar a visitar la torre de Solsona.
Travessem la carretera i pel camí de Sant Isidre, que passa per sota de l'hotel el Castell. Arribem fins al pont de Castellciutat d'aquí continuem baixant fins entrar al centre de la Seu d'Urgell.
Si decidim de tomar cap a Calvinyà, nomes hem de prendre el camí de la palanca que voreja el parc del Segre fins a 1'alçada del parc de Bombers. D'aquí, amb molta cura, podeu seguir uns metres la carretera nacional 260 per prendre novament el camí que puja a Calvinyà passant pel Poble Sec.”