7,2

1911 kere bakıldı , 66 kere indirildi

yer  Karā Rūd, Ardabīl (Iran)

مسیر سه روزه از خلخال به سمت اسالم

• Fotoğraf Majid Barikani

Majid Barikani 20.May.2013

سلام
    خیلی مرسی از مسیری که قرار دادین، امکانش هست مسیر رو برای من با وی پوینت هاش ارسال کنین؟
    [email protected]

I have followed this trail  View more

• Fotoğraf Mohammad Khosh sohbat yazdi

Mohammad Khosh sohbat yazdi 13.Eki.2015

ممنون از اطلاعاتتون https://www.wikiloc.com/hiking-trails/khalkhal-asal-3465335/photo-1539051

• msgh547 11.Nis.2016

از ترمینال غرب ( پایانه آزادی )با آخرین اتوبوس های شبانه اردبیل که از نزدیکی خلخال میگذرد عازم شدیم،در بین راه با کمک راننده پیاده شده و با ماشین های خلخال که در محل صبح زود حضور داشتند به خلخال رفتیم،در آنجا با آمادگی کامل با یک تاکسی به سمت تفرجگاه اندبیل حرکت کردیم که پای یک مسیر شنی و شیب دار در انتهای تفرجگاه پیاده شدیم.روز اول در ابتدا با حدود ۲ ساعت پیاده روی با شیب نسبتا تند به بالای کوه رسیده که این مرحله تقریبا تنها قسمت مسیر با شیب مثبت میباشد.
    در ادامه با ادامه مسیر از تنها مسیر موجود به سمت راست گرایش پیدا کرده و ادامه مسیر میدهیم تا با شیب منفی به یک جاده خاکی ماشین رو رسیده و در امتداد جاده به قسمتهای جنگلی مسیروارد میشویم که به صورت پاکوبی عریض میباشد و با چند ساعت پیاده روی در انتها به منطقه ای ده مانند مناسب برای کمپ به نام ترخانی در مساحتی بدون درخت و با چندین کلبه که در ماههای ابتدایی سال افراد محلی ساکن هستند رسیده و میتوان شب اول را در آن منطقه در کنار مردم با صفایش کمپ کرد.
    روز دوم با طلوع آفتاب و شروع از انتهای روستا به منطقه جنگلی وارد میشویم که ترجیحا با به همراه بلد صورت پذیرداز آنجا که مسیر جی پی اس نقطه ای بوده و امکان طولانی شدن مسیر به شدت وجود دارد با توجه به شیب نسبتا زیاد منفی به سمت پایین کوه و روستای ناو حرکت میکنیم،در کنار روستا مسجدی وجود دارد ه میتوان از روی پل منتهی به مسجد از رودخانه عبور کرده و مابقی را ه را تا کافه شایان از مسیر جاده خاکی ماشین رو با وجود چشمه های متعدد در مسیر و درختهای آلو جنگلی و پوشش گیاهی زیبا طی کرد،در انتها به یک روستا میرسیم که دارای حمام وکافه جهت اقامت و صرف چای می باشد و با ادامه مسیر با فاصله اندکی به کافه شایان منتهی میشودکه میتوان به عنوان کمپ برای روز دوم در نظر گرفت و دارای سرویس بهداشتی نیز میباشد.
    روز سوم : از کافه شایان تا انتهای مسیر دارای ۲ مسیر متفاوت است ماشین رو و پیاده که مسیر پیاده به شدت بکر بوده و زیبا میباشد از کنار رودخانه به یک ۲ راهی میرسد که با علامت موجود به سمت چپ راهنمایی )
    میشویم(سمت راست مسیر قدیمی و سیل زده میباشد
    در ادامه با راهنمایی علایم روی سنگها و درختان به منطقه ای گودی مانند رسیده که دارای پاخورهای متعدد و زیاد میباشد (احتمال گم شدن)که با ادامه مسیر به صورت مستقیم و از کنار مسیر آب ادامه میابد با شناسایی پاخور وعبور از مسیر سنگی کنار رودخانه و بسیار زیبا در انتها با عبور از روی پل روی رودخانه به یک پرورش ماهی و روستای لاکه تاشون میرسیم که با ادامه به میان جاده اسالم خلخال منتهی میشود که با ۵۰۰ متر پیاده روی به سمت چپ به کافه ای جهت تامین وسیله نقلیه برای بازگشت میرسیم .مسیر حدودا ۳۲ کیلومتر میباشد و بسیار زیبا و دلنواز،بیشتر استقامت در پیاده روی نیاز دارد تا توان صعود .
    امکانات مورد نیاز برای ۳ روز طبیعت گردی و جنگل نوردی به همراه احتمال زیاد باران فراموش نشود.ای بنده را نیز یاد کنید