Zorluk seviyesi   Orta zorlukta

4,0
8,1

3718 kere bakıldı , 92 kere indirildi

yer  Lazūr, Tehrān (Iran)

برنامه ما رفتن به قله میشینه مرگ بود. می دانستم که برای رفتن به این قله دو مسیر وجود دارد ، یکی از سمت فیروزکوه و روستای لزور و دیگری از سمت جاده هراز و لاریجان.
ما مسیر اول را انتخاب کرده بودیم و به همین دلیل به سمت فیروزکوه راه افتادیم و ده کیلومتر مانده به فیروز کوه و بعد از پمپ بنزین نمرود دور برگردان را دور زدیم و بعد وارد جاده ارجمند شدیم. 17 کیلومتر بعد به ارجمند رسیدیم و بعد به سمت روستای لزور ادامه مسیر دادیم.
تا لزور جاده اسفالت بود و مشکلی وجود نداشت اما وارد جاه خاکی که شدیم و کمی پیش رفتیم ، به دلیل پایین بودن کف ماشین ما، ادامه مسیر برایمان ناممکن شد. ما باید به دریاچه سیاه رود میرفتیم ، ماشینمان را پارک کرده و ادامه مسیر را تا قله طی میکردیم اما ممکن نشد.
تصمیم گرفتیم که به لزور برگشته و ماشین را پارک کنیم و مسیر لزور تا دریاچه را از طریق تنگه لاسک طی کنیم.
این مسیر که حتی در فصل شهریور نیز همچنان سبز و پر آب بود 8 کیلومتر طول دارد و طی این مسیر بیش از 700 متر افزایش ارتفاع دارد.
پس ازکوتاه مسیری به امامزاده ای کوچک رسیدیم. صبحانه را خورده و ادامه می دهیم تا نهایتا به جایی میرسیم که اول تنگه است( تا اینجای مسیر را با ماشین و از طریق یک جاده خاکی می توان آمد ولی ما از روست تا اینجا را نیز از کنار رود خانه و پیاده امده بودیم که البته مسیر با صفائی هم هست.)
ابتدای تنگه یک سد کوچک تاسیسات آبی بتنی قرار دارد، آنها را رد کرده و از درختان زرشک ابتدای تنگه نیز استفاده بردیم. مسیر را از کنار نهر ادامه داده و کم کمک ارتفاع میگیرد تا در نهایت بعد از بالا رفتن از چندین سنگ و عبور از قسمت دشتی مسطحی به جایی می رسیم که تنگه را کاملا آب پوشانده و برای ادامه مسیر باید پای در آب نهاد. صندل هایمان را به پا میکنیم و از قدم گذاشتن در آب لذت می بریم. آبی که خیلی سرد است و بعد از مدتی بی حس شدن پا ،تحمل سردیش را آسان می کند. بیش از صد متر مسیر در رودخانه و از میان نی های زیبایی می گذردتا نهایت به قسمت آبشار مانندی می رسیم و پس از بالا رفتن از آن ( که ساده هم هست) بار دیگر به منطقه ای مسطح می رسیم .
کم جلوتر دوراهی وجود دارد که باید سمت چپ را پیش گرفت ، مسیری که نهر در آن جاری است. با ادامه مسیر و بعد از یک پیچ دشت سبزی مشاده می شود که چند چشمه دارد که مهم ترینشان چشمه معجز است. ( چشمه ای بسیار پر آب که آخرین جاییست که آب قابل شرب دارد.) . بعد از چشمه و حدود بیست دقیقه بعد دیواره های سد سیاه رود نمایان می شود. بالا می رویم و در یاچه ای که حالا نسبتا کم آب شده را روبروی خود می بینیم. ماشینهای شاسی بلند زیادی آمده بودند به این دریاچه که در ارتفاع 3000 متری قرار دارد. مسیر 8 کیلومتری طی شده هم مسیر زیبایی بود که پیمودن آن لذت بخش بود و در حد خود فعالیت بدنی خوبی هم محسوب میشد. به تماشای دریاچه و صرف ناها ر پرداختیم و صعود به قله را به موقعیت های اینده واگذار کردیم...
  • Fotoğraf امامزاده
ابتداي مسير داخل اب
  • Fotoğraf دشت و انتهاي مسير داخل اب
دشت و انتهاي مسير داخل اب
  • Fotoğraf دوراهي (سمت چپ برويد)