Koordinat sayısı 993

Recorded Mart 2019

5,1

228 kere bakıldı , 8 kere indirildi

yer Saint-Antonin-sur-Bayon, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Visitem el massís calcari de la Montagne de Sainte Victoire, modesta en alçada però d'aspecte gran i aillada. Juntament amb el Ventoux, icona de Provença i representada en més de 60 obres de Paul Cézanne.

La ruta transcorre pels senders marcats, podeu consultar mapes i ressenyes detallades (en francès) aquí: http://www.amisdesaintevictoire.asso.fr/les-sentiers-balises-dans-la-sainte-victoire.html

Per ordre de track: GR - sentier jaune - GR crêtes (Croix - Mouches) - sentier vert - sentier rouge (St Ser) - sentier marron

- Des del Parking des Deux Aiguilles, GR fins al refugi Cézanne
Desviament anar i tornar a les ruïnes del Oppidum d'Untinos

- Sentier jaune (groc) fins a la cresta.
* Pas de la Savonette: pas vertical equipat de cadenes per remuntar un ressalt d'uns 8m. Cal tibar de braços, roca molt pulida. Es pot evitar seguint el corriol marcat amb tres punts grocs. Al track teniu les dues variants.
Després d'aquest pas, només cal seguir sempre les marques grogues i anar fent amunt. Hi ha alguns passos de grimpada, gairebé sempre molt senzills. A destacar com excepció un pas d'un diedre que deu ser un II+ i ens farà buscar bé les preses per mans i peus, anant amb compte ja que per l'altre costat és exposat.

- GR des crêtes entre la Prière i el Pic des Mouches
Amb alguna desviació puntual per la Croix de Provence, la foradada de la Grotte aux Hirondelles, i algunes punxes secundàries de la cresta. A destacar la punxeguda cota del Bau de l'Aigle, ja gairebé arribant al Pic des Mouches. Ens permetrà gaudir de més tranquilitat que aquest segon amb gairebé les mateixes vistes, i és molt més estètica.
També abans de començar a baixar el sender verd, val la pena visitar a 50m del camí el forat del Garagaï de Cagoloup.

- Sentier vert
L'unica dificultat és no relliscar amb les pedretes i la forta pendent. Ens farà fer una mica de puja-baixa.

- Sentier rouge fins la capella de Saint Ser

- Sentier marron
El sender que passa sota les parets, desfent tot el camí que abans hem fet per la cresta. Tot i que ens farà fer una primera remuntada considerable fins al Pas de la Torque, i després una altra de menys desnivell però que a aquestes alçades de la ruta es nota, val molt la pena per tenir una visió diferent i impressionant de les parets i agulles rocoses.

- Finalment, deixem el sender marró i anem a visitar una petita cova, des d'on baixem per un corriol i una desgrimpada - uns 3m molt polits però amb les preses suficients - fins a la carretera prop del parking.

TEMPS TOTAL: 8h

Chapelle

Croix

Sentier jaune

Pas de la Savonnette (Chaine)