osukarusan

2,5
5,0

247 kere bakıldı , 11 kere indirildi

yakınında: Le Praz de Lys, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

La dificultat de la ruta ve donada per dos passos (evitables sense o amb poca neu):

- Pas de l'Âne: en el nostre sentit de la ruta, el fem en descens. Baixada per una lleixa de roca inclinada equipada amb cable, seguit d'una bretxa estreta i aèria també amb cable. A l'hivern i primavera pot ser impracticable. Es pot passar per un senderó sota el cim per la cara nord, he marcat els waypoints a cada extrem d'aquest. Amb molta neu, però, la pendent pot ser considerable i també complicat de fer, deixant com a única opció pujar i baixar la Pointe de Marcelly per l'aresta que nosaltres pugem.

- Petit muret de grimpada (uns 5m) sota Frête de Penaille. Es pot evitar per un sender a l'esquerra en el sentit de la ruta.

Finalment, nosaltres la baixada de retorn al final la fem per una pendent herbada sense camí fins a trobar una pista a sota, ja que la baixada normal segueix una pista molt visible a l'altre vessant del coll i fa un rodeig una mica més llarg. Com aquesta pista tenia moltíssima neu recent i ens feia mandra sense raquetes, vam optar per baixar per l'altra vessant sense camí però sense neu. He posat waypoints indicant-ho.