Hareket süresi  3 saat 54 dakika

2,7
5,3

257 kere bakıldı , 26 kere indirildi

yakınında: Joanetes, Catalunya (España)

Avui sortim de Coll de Bracons, partió d'aigües entre el Ter i el Fluvià, per anar a la catedral botànica de La Grevolosa, un bosc que ens embolcalla de silenci i on les arrels dels faigs descomunals es retorcen com serps embogides per acompanyar-nos fins l’ermita de Sant Nazari en el collet dels Gamarussos. Tot seguit enfilem cap a la Serra de Curull, on els colls dels Arços i de la Coma ens serveixen amb safata el costerut i punxegut Puig de L’Àliga i aquest en recompensa amb una espaterrant vista d’arreu, però ens fa fixar en la seva Vall del Ges i el Bisaura. Per retornar a Bracons, gaudim dels Colls, Collets i Collades d’aquesta amagada Serra de Curull.

Font de la Gravelosa

Un brot verd d'esperança pels consumits boixos per l'oruga maleîda

Els faig de La Grevolosa

La Fageda monumental de la Grevolosa és situada dins de l’espai d’interès natural (EIN) de les Serres de Milany-Santa Magdalena i Puigsacalm-Bellmunt. A uns 200 m N de l'ermita de Sant Nazari comença la Fageda monumental i a uns 200 m més trobem els Faigs ja declarats el 1991. La Fageda de la Grevolosa és un dels paratges naturals més impressionants de la Vall del Ges, s'hi troben faigs descomunals de més de 30 metres (alguns arriben a 40 m) que conformen un lloc idíl·lic i de gran bellesa. Per a molts, és considerada com una gran catedral botànica. Les especies principals són el faig (Fagus sylvatica), el roure de fulla grossa (Quercus petraea) i el roure martinenc (Q. pubescens). També hi trobem altres arbres, com ara: blada (Acer opalus), auró blanc (Acer campestre), trèmol (Populus tremula), til·ler (Tilia cordata), freixe (Fraxinus excelsior), pi roig (Pinus sylvestris) i alzina (Quercus ilex). És abundant el grèvol (Ilex aquifolium) d’on ve el nom de “Grevolosa”. De manera cronològica: 1991: Tres faigs (Faigs de la Grevolosa I, II, III) ja van ser declarats monumentals. 1994: La Grevolosa va ser adquirida per la Generalitat de Catalunya. 2003: S’inclou al catàleg de forests d’utilitat pública de Barcelona, CUP 82. 2013: Es proposa que es declari la Fageda de la Grevolosa com a arbreda monumental (12,89 ha). 2016: Es fa oficial la declaració. Maria Font n'escrigué un poema que comença així: "Bosc encisat i impregnat de misteri o temple de serena majestat que ens embolcalles de sagrat silenci; faigs o fantasmes tocats d'encanteri, d'un paisatge embruixat...." (parcsnaturals.gencat.cat)

Sant Nazari

Capella aïllada en el Collet dels Gamarussos, prop del nucli del Veïnat de Dalt. És de planta quadrangular, d'una sola nau, coberta a dues vessants amb teula àrab. A la part posterior, hi té un campanar d'espadanya simple. Té adossades dues petites construccions de planta quadrangular El 1382 ja existia una ermita segons el testament de Bernat de Perafita. Tanmateix, l'edifici fou refet el 1721 amb un estil barroc discret. El 1921 es va restaurar l'edifici per segona vegada i s'hi va fer un aplec extraordinari amb motiu del segon centenari de la primera restauració. (wiquipedia.org

Collet de la Paia

Esqueis de Sant Nazari

Vistes del Puig de l'Àliga

Riera de Bracons

Coll dels Arços

Font i Coll de la Boulella

Coll de la Coma

Puig de L'Àliga

El Puig de l’Àliga és un cim dret d’atrevida estructura i el millor mirador de la serra de Curull situat a 1.342 m. El poc espai de que disposa el cim, juntament amb el seu accés, ens fa semblar que estiguem en un cim del Pirineu. Una senyera oneja al seu cimal. El camí que hi puja és certament vertiginós. Els últims metres són força costeruts i algun pas ens demanarà una certa agilitat, però sempre fàcil

Coll de Joan

Coll de la Foradada

Coll de Gallina

Collada de Sant Bertomeu

Coll de Bracons

La collada de Bracons és un port de muntanya situat entre els municipis de Sant Pere de Torelló a Osona i La Vall d'en Bas, a la Garrotxa, a 1.132 m. d'altitud. És partió d'aigües entre les conques del Ter i el Fluvià. (wiquipedia.org)