Zorluk seviyesi   Zor

2,7
5,3

7238 kere bakıldı , 210 kere indirildi

yer  Khafr, Ostān-e Eşfahān (Iran)

قله قاش مستان با 4420 متر ارتفاع بلندترین قله رشته کوه زیبای دنا محسوب میشود.نام دیگر آن بیژن 3 است.رشته کوه دنا از شمال غرب به جنوب شرق کشیده شده و حدود 47 قله بالای 4000 متر دارد که در خط الراس آن قرار گرفته اند.در حقیقت کوهستان دنا مرز طبیعی استان های اصفهان و کهگیلویه بویر احمد است.رودخانه خرسان در غرب و رودخانه ماربر در شرق عمده آب رودها و چشمه های این کوهستان را به رودخانه کارون منتقل میکنند.دامنه ها و کوهپایه های دنا در استان اصفهان عموما خشک اما در استان کهگیلویه و بویر احمد جنگلی است و مسیرهای متعددی برای صعود به قلل آن از هر دو استان وجود دارد.
بهترین و ممعمول ترین مسیر صعود به قله قاش مستان از روستای خفر در استان اصفهان می باشد.جاده تا روستا آسفالته است و امکانات خوبی چون مهمانسرای کوهنوردان و مسجد و ...در این روستا وجود دارد.پس از گذر از باغات سیب مسیر صعود آغاز میشودبا توجه به اختلاف ارتفاع بیش از 2200 متر بین خفر تا قله بهتر است صعود یک و نیم روزه انجام شود.برای کوهنوردان جان پناه در ارتفاع 3000 متری در نظر گرفته شده است و دو مسیر از روستا تا جانپناه وجود دارد یکی از شمال کوه دز و یکی از جنوب ان.مسیر شمالی دورتر است و از نزدیکی آبشار خفر عبور میکند اما مسیر جنوبی بهتر است و ما نیز همین مسیر اخیر را طی کرده و مارک کردیم.در نزدیکی جانپناه چشمه دایمی وجود دارد که به دلایل نا معلوم در صعود اخیر ما آب نداشت و عجیب بود هر چند به زحمت میتوان در منطقه چشمه های با آب کم در نزدیکی یخچال ها پیدا کرد و با تصفیه آب آنها را استفاده کرد.امکان کرایه قاطر برای حمل کوله ها از روستا تا جان پناه که 800 متر بالاتر است وجود دارد.بعد از جانپناه تا قله شیب های زیادی وجود دارد.مسیر مشخص است و بر حسب فصل صعوداز کنار یا روی یخچال های متعدد خواهید گذشت.صعود زمستانه قاش مستان بسیار سخت است و نیاز به تجهیزات و آمادگی زیاد دارد.در نزدیکی قله قاش مستان نمای قلل مورگل و قبله و هرم و قزل و در نمای دورتر کل قدویس و... جالب توجه است
اطلاعات بیشتر 09131181562

Mohamad Chaichi محمد چایچی 06.Haz.2015

با سلام و آرزوی توفیق از تراک بسیاردقیقتان تشکر می کنم
    لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه می توان مارک
    یعنی پرچم را پس از رکورد در ویکی لوک اضافه کرد جی پی اس من مارکها را در محل خود در ویکی لوک نشان نمی دهد و بعدا نیز من نمی توانم اضافه کنم امیدوارم از تجاربتان بتوانم استفاده کنم
    [email protected]

• Fotoğraf mohammad rafie

mohammad rafie 30.Ağu.2015

زندباد کوهنورد♥ https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/qlh-qsh-mstn-dn-ghashmastan-peak-in-dena-mountains-5520565/photo-2909422

• Fotoğraf ehsan aminjavaheri احسان امین جواهری

ehsan aminjavaheri احسان امین جواهری 09.Eyl.2015

درود بر شما دوست من
    نقاط (مارکها) در محلی غیر از تراک ذخیره میشوند
    بستگی به اینکه از نرم افزار مپ سورس یا بیس کمپ استفاده کنید روشهای مختلفی وجود دارد که میتوانید نقاط را با تراک در یک فایل ذخیره کنید
    ساده ترین راه این است که جی پی اس را به سیستم متصل کرده و فایل وی پوینت ها را از شاخه جی پی ایکس بردارید سپس باز کنید و با کپی نقاط آنها را به فایلی که حاوی تراک هست منتقل نمایید سپس فایل اخیر را در ویکی لوک آپلود کنید