süre  4 saat 53 dakika

3,0
6,0

46003 kere bakıldı , 3089 kere indirildi

yer Setcases, Catalunya (España)

Després de sis anys i amb el record del bon regust, he tornat a fer aquesta magnífica ruta:
en companyia del meu germà i la meva neboda Maria.
L'inici d'aquesta ruta circular és al pàrquing de l'estació d'esquí de Vallter 2000, darrera del restaurant surt un sender que ressegueix el Torrent que baixa de la Portell de Mentet. El camí, és força evident i està marcat per algun senyal groc i algunes fites, Continuem amunt tot seguint el torrent i les fites i abans d'arribar a la Portell de Mentet (o Coll de Mentet) girem cap a la nostra esquerra i comencem a ascendir fent llargues ziga-zagues seguint les fites. Mentre pugem tenim una bona vista del Gra de Fajol Petit, el Gra de Fajol, el Coll de la Marrana i Bastiments . Poc a poc anem guanyant alçada i la vista sobre la vall d’Ulldeter i el massís del Canigó va guanyant protagonisme. La pujada no té cap dificultat i arribem al cim del Pic de la Dona ( 2.702 m.), la vista és esplèndida: veiem al nord la serra de Bacivers i al sud la vall d’Ulldeter. El camí des del Pic de la Dona és molt planer i suau i, arribem fent una passejada al Coll de la Geganta. El camí davalla lleugerament en direcció nord-oest dirigint-se a l’encara invisible estany de Bacivers. L’estany no es veu fins superar un petit promontori ja situats als peus de Bastiments i el Pic de Bacivers. Ens apropem fins a la riba de l’estany i després ens dirigim cap a una Barraca de pastor situada a uns 300 metres al nord de l’estany, es tracta d’un refugi petit però que sembla força sòlid. Pel costat del refugi hi passa el camí que ens permetrà pujar al Cim de Bacivers. La pujada és forta però poc a poc anem guanyant vista sobre el circ de Bacivers i finalment arribem al cap d’amunt. Ja només cal girar a l’esquerra i pujar per uns grans blocs de granit per assolir el cim del Pic de Prat de Bacivers (2.844 m.). Al cim trobem un petit “paravents” fet amb rocs i un pessebre de metall. La vista sobre el Canigó és complerta. Seguim per la carena que uneix el Pic de Bacivers amb Bastiments. Es tracta d’una carena fàcil de seguir i només al tram final caldrà utilitzar les mans en algun moment per tal de pujar fins a Bastiments (2.881m.). El punt on anem a sortir és on es troba plantat un gran piolet que ens indica el cim de Bastiments. Ens dirigim cap a l’est tot seguint la carena i passem pel costat del punt geodèsic i de la creu de Bastiments per trobar la baixada directa cap el Coll de la Marrana. En uns vint minuts hi arribem. Aquí, veurem un camí que surt a la nostra esquerra i que baixa en direcció al refugi vell d’Ulldeter. Prenem aquest camí i descendim tot seguint les seves ziga-zagues. Després d’una estona arribem a Ulldeter és on neix el Ter, i tot passejant arribem al que queda de l'antic refugi, continuant el camí arribem a una de les pistes de l’estació d’esquí per on podem seguir baixant fins a l’aparcament de l’estació de Vallter 2000.
Salut i bona caminada.
Harabe

Antic refugi d’Ulldeter

barınak

Barraca

zirve

Cim de Bastiments

Cim de Bastiments (2881 m.)

fotoğraf

Inici i fi Vallter

zirve

Pic de Prat de Bacivers

Pic de Prat de Bacivers (2.8 45 m.)

Pic de la Dona

Pic de la Dona ( 2.704 m.)

Nehir

Ulldeter

42 yorum

• Fotoğraf joboix

joboix 27.Ağu.2015

Bona ruta i millor companyia ...
    Hem gaudit d'unes vistes molt espectaculars!

• Fotoğraf Estela t. García

Estela t. García 26.Eyl.2015

buena ruta!!!!!!

JEP BOIX 26.Eyl.2015

Gràcies estela per la teva valoració i m'alegro que t'hagi agradat.

• Fotoğraf RaBuCo

RaBuCo 02.Kas.2015

Fantástica Ruta!!!!

JEP BOIX 02.Kas.2015

M'alegro que t'hagi agradat i que l'hàgis gaudit tant com jo quan la vaig fer, per això comparteixo les rutes. Salut

• Fotoğraf Blos8

Blos8 30.Tem.2016

Gran ruta, molt maca.

JEP BOIX 30.Tem.2016

M'alegro Blos8, que t'hagi agradat. Gràcies per la teva valoració. Salut

• Fotoğraf Sgvera

Sgvera 02.Eyl.2016

Gracies per compartir la ruta i explicar-la tant bé. La he fet i gaudit aquesta setmana. Magnífica.

• Fotoğraf David WRC 11

David WRC 11 10.Eyl.2016

Una ruta brutaaal !!!!!! Força exigent físicament sobretot pel terreny ple de pedres però una passada!!!! Vistes molt maques. El camí és molt fàcil de seguir i només em de vigilar amb la previsió del temps.
    La zona de Bastiments on hi ha la creu cauen llamps molt sovint.

• ivan.pm 28.May.2017

Ruta molt guapa! I exigent Despres de l'estany. Hem hagut de fer alguna variació ja que encara quedaba neu i ens ha fet una mica de respecte, creuar per arribar al refugi. Tot i aixi molt contents!!!

• Fotoğraf jordi.aristol

jordi.aristol 03.Tem.2017

Ahir 2-7-2017 la vam fer amb un vent de nassos que ens va obligar a aprofitar la jaça de dalt el pic de la dona per esmorzar i plantejar-nos si seguir o no. Malgrat la boira vam continuar i tot va anar molt bé. Una volta magnífica. Moltes gràcies

• jordibufi 05.Ağu.2017

Muy buena ruta y muy bien explicada. Algunas zonas son difíciles (piedras)

• snarf59 13.Ağu.2017

Great hiking route! With beatiful views on top of the mountains!

• Fotoğraf romario 1970

romario 1970 26.Ağu.2017

una ruta Espectacular , hemos disfrutado mucho.
    gracias por compartir.

• Fotoğraf Alfons Tauler

Alfons Tauler 22.Eyl.2017

Ahir varem fer aquesta ruta: espectacular !!. Encara que pels que passem dels seixanta -els quatre de la colla i jo mateix molt més a prop dels setanta- la qualificació de "moderat" caldria modificar-la a "difícil".
    Però bé, en lloc de 4 h. 53 m. ho varem fer en 8 h. 12 m. i ja està !

• PacoAm 08.Eki.2017

Tiene algunos desniveles fuertes incluyendo zonas de rocas, pero en general el camino es claro y fácil. Merece mucho la pena porque las vistas y el entorno son espectaculares :)

JEP BOIX 09.Eki.2017

Comparteixo la teva opinió i agraeixo la teva valoració. Salut Paco!

• pepelu54 26.Kas.2017

Hemos hecho esta ruta el dia 25/11/2017 es muy fácil de seguir y a pesar de que el tiempo no nos acompaño en algunos, momentos pudimos apreciar la belleza de los lugares que la rodean.
    Gracias por compartirla.

JEP BOIX 26.Kas.2017

Gracias pepelu54, por tomarte la molestia de comentar y valorar la ruta.

• 050412 03.Haz.2018

Caldria indica si la ruta s ha fet amb neu o sense i si s ha seguit sempre el camí o s ha anat per camp a través

• Fotoğraf Gerard_kpa

Gerard_kpa 20.Haz.2018

Gran ruta Jep, gràcies per compartir. Fàcil de seguir en un entorn fantàstic!!

JEP BOIX 22.Haz.2018

Gràcies 050412 i Gerard pels vostres comentaris i valoracions. Salut!

• HanLuke 09.Tem.2018

Hola! Una pregunteta... des de l'estany de Bacivers fins el cim quanta estona cal? I és fàcil de seguir aquest tram de camí?
    Gràcies

El cim del Pic de Prat de Bacivers, vull dir

• 050412 09.Tem.2018

I have followed this trail  doğrulanmış  View more

Tècnicament és fàcil, pero fa bastanta pujada l ultim tram, 30 minuts aproximadament però depent del ritme q portis.

• HanLuke 16.Tem.2018

Moltes gràcies 050412!!

• Fotoğraf Sheyo

Sheyo 27.Eyl.2018

Una ruta muy bonita. Salimos desde el parking de Vallter 2000 e iniciamos ascenso al pic de la dona. El primer tramo se hace más duro ya que empiezas subida de golpe pero con sus paradas y sus descansos se hace bien. seguimos hasta el pic de bastiments. esta parte es muy top, ya que sus vistas y el ascenso y descenso que hay lo hacen muy dinámico para su disfrute al 100%. Es importante llegar al final de la cima de Batiments ya que cuando llegas arriba parece que sea el final pero continua unos metros más. Soy inexperta en este campo y no estoy preparada, por lo tanto lo recomiendo para gente con todos los niveles (siempre y cuando tengas un poco de fondo)

JEP BOIX 27.Eyl.2018

Sí Sheyo, es una suerte tener estos parajes tan maravillosos y poder disfrutarlos! Gracias por tu valoración y los comentarios. Saludos!

• Fotoğraf faffalost

faffalost 13.Mar.2019

I have followed this trail  doğrulanmış  View more

Muy buena ruta con vistas impresionantes.

JEP BOIX 13.Mar.2019

Gracias faffalost, por tomarte la molestia de comentar y valorar la ruta. Saludos.

• Fotoğraf carlesasensio

carlesasensio 09.Haz.2019

Molt bona explicacio!

• Karindv 09.Haz.2019

L’hem fet i ens ha encantat. Gracies!

JEP BOIX 10.Haz.2019

Hola carlesasensio i Karindv, m'alegro de que hàgiu gaudit d'aquesta ruta! Gràcies pels comentaris i per la valoració. Salut!

• CarlotaRunner 01.Tem.2019

I have followed this trail  doğrulanmış  View more

Ahir vam fer aquesta ruta i vam tenir un dia espectacular, sense vent. Vàrem poder "jugar" amb les llengües de neu que encara queden.
    Molt recomenable. Gràcies per compartir!

JEP BOIX 02.Tem.2019

Moltes gràcies CarlotaRunner per la teva valoració. Celebro que hagis gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Salut!

• Xavier FLL 14.Tem.2019

molt maca!

JEP BOIX 15.Tem.2019

M'alegro Xavier FLL, que t'hagi agradat. Gràcies per la teva valoració. Salut!

• Fotoğraf Quim1980

Quim1980 07.Eyl.2019

Molt bona ruta! M'agadrat molt!

JEP BOIX 07.Eyl.2019

M'alegro que t'hagi agradat. Gràcies per la teva valoració. Salut Quim1980 !

• urriconill 14.Eyl.2019

Bon dia. Hir vaig fer la ruta. Molt ben explicada. Espectacular... A més, estava enfarinat de l,altre dia.

Lo dit anteriorment👏👏👏

JEP BOIX 14.Eyl.2019

Hola urriconill, m'alegro de que hagis gaudit d'aquesta ruta! Gràcies pel comentari i la valoració.