jwalker

Koordinat sayısı 3249

Uploaded 29 Nisan 2013 Pazartesi

932 kere bakıldı , 2 kere indirildi

yer  Lyutibrod, Област Враца (България)

Траверс на Врачанската планина. Тръгва се от село Лютиброд в посока Лакатник - 30 километра асфалт. Тук там ремонтиран. В Елисейна е зле, но след това до Лакатник има нов асфалт и се кара по-бързо. На Лакатник е добре да се хапне нещо, защото почва стръмно катерене осем километра до Миланово. Пътят е с асфалт на няколко години, много запазен, без пясък и неравности. Има страхотни гледки надолу. При добре разчетено темпо и почивки за около час се стига Миланово. В Миланово пътят продължава за Вършец, а посоката за Враца се отделя точно на селския площад надясно-нагоре. На първата (а може би и на втората) пресечка се завива наляво и с лек наклон се продължава по улицата до излизане от селото. Там асфалтът свършва. От тук до Пършевица е черен път, но запазен. Известно време посоката е северозапад (даже отдолу успоредно се вижда пътят за Вършец. Постепенно се набира височина и следва рязко завой на изток, а наклон почти няма. Минава се през красиви поляни и рядка гора. После се влиза в гора на два пъти и се излиза в откритата местност "Корита". Тук има кошара с уж добри кучета. Кошарата е над пътя, а под него има каменна чешма. Аз слязох до чешмата и си спестих срещи от трети вид с кучетата. От Миланово до тук това е първата вода, на която може да се разчита. Малко след кошарата в ляво от пътя има втора каменна чешма. След нея вода има чак на Пършевица. След около 15-20 минути се излиза на билото на планината. Малко след седловината пътят се дели, и очевидно се хваща десния път (левият води някъде надолу към Лютаджик). Следват леки качвания и слизания от север на билото; при ранна пролет може да има кал и локви. Така се стига до асфалтовия път от Враца за Пършевица. От тук може да се иде или не до хижата, но е въпрос на време. Следва продължително спускане до Враца по асфалт. В горната си част пътят е разбит и с много пясък, така че следва да се внимава. Вода има на Горския дом, по-надолу има хотели, на Трудовашката чешма. Във Враца едно зареждане с енергия не би било излишно, защото следва катерене по пътя за Околчица. По него се кара до Челóпек. От малкото площадче на селото се завива косо в ляво (направо е за Околчица). Следва стръмно спускане до Лютиброд. В сравнение с Пършевица, тук пътят е здрав, без дупки и без пясък и спускането е по-уверено.

Много красив и разнообразен маршрут, има долинно каране, катерене, спускане, градско каране във Враца. На мен ми трябваха 06:30 часа чисто каране. Хубаво е да се тръгне сутрин по-рано, за да има време за повече почивки: гледките са страхотни.